fredag 4 januari 2013

Nattbad

I natt tog jag mg ett dopp i fontänen på S:t Jörgens plats.

Jag vaknade när jag satt på golvet vid sidan av sängen. Även Damen i sängen bredvid vaknade. Hon var måttligt förtjust över mina övningar som störde hennes nattsömn.

Det är väl en sak att drömma om ett nattbad i lugn och ro, men att kasa sig över sängkanten i tron om att man hoppar i bassängen är lite väl mycket. Denna, lite mer handfasta stil att drömma på, har börjat i samband med ingreppet i hjärtat för några år sedan. Jag fick , som en del av er minns, en ny hjärtklaff. Under en sådan operation kör man ju hjärt-lung maskinen. Kan det vara den processen som spökar?

En sak är säker. Jag kommer att undvika höga sängar och definitivt överslafen i våningssängar i rum med hårda stengolv utan mattor. Fastbindning är ju inte något direkt alternativ. Kanske man borde sätta upp en skylt vid sängen "Dykning förbjuden". Jag vet inte riktigt.

För övrigt mår patienten bra.

DVD - det var det det

Nu skall jag göra en back up - d.v.s. lägga mig på magen.

Vill ni ha mer? Nä, jag tänkte väl det. Nu skall vi snart åka till Danmark med lilla barnbarnet och i kväll blir det spaghetti och köttfärssås tillsammans med övriga familjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar