torsdag 10 januari 2013

En hjälp i nöden

Så hände det igen.
Frun rapporterade att kökslampan hängde på trekvart efter att hon stött till den under upphängning av gardiner. Den dinglade liter snett endast upphållen av sin egen sladd.
Trots innehav av de rätta vektygen, kunde jag inte komma underfund med hur man skulle rätta till det.

I det läget kontaktas vännen elektrikern som efter någon timme fanns på plats. Med van och rutinerad hand tar han fatt i problemet och monterar upp armaturen igen i sitt rätta läge inom loppet av 15 minuter. Så där jag, nu vet du hur du skall göra om det händer igen. Minnet är kort men bra, som man brukar säga. När och om det händer igen, har undertecknad garanterat glömt hur man skall gå till väga. Jag får ställa mina förhoppningar till att jag även i framöver är vän med elektrikern.

När han återvände hem, undrade han försynt om Frun hade använt lampan som lian eller något.

Kanske för att undvika att mitt självförtroende totalt skulle rasa ner i botten när det gäller reparation av just denna armaturen, höll elektrikern med om att det var en knepig konstruktion och att det var inte vem som helst som klarade av att hänga upp den på rätt sätt.

Vännen och elektrikern kände sig ganska nöjd med att a/ kunnat hjälpa en vän och b/ känna sig behövd.

Allting har en positiv sida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar