tisdag 21 januari 2020

Fysisk träning

Bildresultat för fysisk träning på recept

Världens finaste utedass måste ju bara vara med idag. Jag tror att det står i Normandie hos en calvadosbonde.

Vänner! Ta det nu försiktigt med era fysiska aktiviteter.

Härom dagen tyckte jag att rörde på mig precis lagom. Lite balansövningar, lite stretching, träning av ben- och magmuskler och lite lyft med ganska lätta hantlar (2 kg). Efter de övningarna togs det en promenad på 1,5 hrs.

Efter detta kom smärtan. Först på vänstra sidan av bröstet. Därefter förflyttade sig smärtan till höger "änglavinge". Allt har säkert berott på att jag gör fel rörelser. En farbror till åren kommen, skall ta det lugnt med sin kropp. Sedan är det ju en bedömningssak vad som är lugnt och inte lugnt. Jag gjorde definitivt en felbedömning. Uppehåll med fysiska övningar en dag har hjälpt och nu är äntligen smärtan över.

Nu står man där och har svårt för att komma igång igen - och hur? Man vill ju inte ha smärtan tillbaka.

Jag får väl börja lite lätt och känna mig för. En mogen kropp är som en gammal klenod i möblemanget här hemma. Den skall behandlas med försiktighet, respekt och varsamma händer för att behålla sin vackra form och patina. 

Originalskicket skall bevaras. Fråga Antikrundan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar