torsdag 23 januari 2020

El eller hybrid?

Bildresultat för hybridbil

Bensin, diesel, el eller hybrid? Ja, det är frågan.

Såhär tänker jag om jag skulle köpa en ny bil.
Renodlad bensin eller diesel är nog uteslutet med tanke på den höga skatten.
El då? Njaä. Inte det heller eftersom:
A/ Varifrån skall vi få all el ifrån om de flesta börjar köra elbil. Man vill ju lägga ner kärnkraften trots att det rinner för mycket kolkraft i våra ledningar. B/ Batterierna är långt ifrån miljövänliga med alla de olika metallerna som ingår.

Jag tycker att Hybrid verkar vara det bästa alternativet eftersom, för det första, skatten är låg
och batteriet är borta. Bilen laddar ju när du kör på bensin eller diesel. Därmed blir vi inte beroende av en helsikes massa el. För att inte tala om alla laddstolpar som i så fall kommer att finnas precis över allt. De är inte helt gratis att bygga heller.

Solkraft och kärnkraft har framtiden för sig. Vindkraft är både dyr och ineffektiv och stör miljön rejält för både människa och vilda djur. Se bara hur det har blivit i Tyskland

Nu har jag sagt mitt. Kommentera gärna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar