onsdag 29 januari 2020

Bloggen som behandlar alla ämnen och helt utan struktur.

Bildresultat för influenser

Det är bara att gratulera våra kända influensers som tjänar multum på sina bloggar och vloggar.
Undertecknad har varit igång i mer 10 år och under den tiden lyckats skrapa ihop lite grovt tusenlappen. Tack mina 30-40 följare för er support.

Jag har länge försökt att hitta en slags röd tråd i alla mina inlägg, men utan framgång. Den röda tråden är i så fall mångfalden av ämnen hit och dit utan någon ordning alls. Det handlar mest om mina tanker som just för stunden åker igenom mitt huvud - kanske inte alltid så intressant. Det som , tror jag, har dragit mest läsare är referaten från tiden på MS KUNGSHOLM, men den tiden är nu färdigrefererad.

Det hade varit OK att dra in 40-50000kr/månad eller mer och jag skall göra mitt bästa för att få dig, käre läsare, att stanna kvar och därmed bidra till min kommande förmögenhet. Man skall aldrig tappa tron till sig själv!

Nu till tankar som för stunden  snurrar runt i huvudet i en äldre mans huvud.Bildresultat för efter 5

Jag tycker att efter 5 är ett jättebra program. Tilde,Axel och Henrik( den sistnämnde kom aldrig med på bild) gör ett fantastiskt jobb. De lyckas blanda skoj, humor och allvar på ett bra sätt. De är alla proffs! Den grånade bloggaren lyfter på hatten
( f.ö. ett plagg som jag aldrig ägt).

Idag fick jag en fråga av tant Saga, 91 år, om jag känner av att man har blivit äldre. Efter en stunds tänkande, kom jag på följande:
1/ Det som hände för 50 år sedan kommer man ihåg som om det vore nu
2/ Det som hände i går är kanske glömt.
3/ Man har inte samma ork som en 20 åring längre.
4/ Balanssinnet kunde varit lite bättre.
5/ Lusten faller inte på lika ofta längre, ja, ni förstår vad jag menar.

Ärligt talat, bryr jag mig inte. Så är det ju. Det är bara att gilla läget, carpe diem och inte bekymra sig om framtiden även om den kan kännas bekymmersam med dagens klimatfenomen och odugliga politiker som lever i sin egen värld ofta utan förankring i verkligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar