lördag 27 december 2014

SvD

I morse när jag loggade in på SvD:s nätbilaga möttes jag allra först av en jätteannons som meddelade att jag hade blivit utvald och kunde få en värdecheck på 10.000kr på Hemköp. OK, tänkte jag. Det lät ju bra och gick vidare.
Först kom det en frågetävling där man skulle svara på vissa fakta om Hemköp. Jag gissade vilt men fick besked på att jg hade alla rätt och kunde gå vidare. Nu kan man undra om det helt enkelt inte är så att alla går vidare oavsett om man har svarat rätt eller inte. Jag fick den känslan.

Jag fortsatte och nu började cirkusen! Det dök upp det ena efter det andra från en massa andra annonsörer. Efter fem minuter och ett evigt svarande på både det ena och det andra erbjöds jag att köpa hörlurar till I-phone för 1kr.

Här avbröt jag, lätt irriterad, hela processen. Mer orkade jag inte med.

Fem minuter tidigare hade jag öppnat webbläsaren för att ta del av senaste nytt, men råkar i stället ut för detta reklampåhopp. Påhopp är det rätta ordet.

Kära ansvariga på SvD. Att släppa in denna typ av annonsering är inte seriöst. Jag ber er vänligen att sluta med detta. Annars överväger undertecknad starkt att säga upp prenumerationen av, en för övrigt, bra tidning.

PS Ett mail är skickat till SvD DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar