tisdag 30 december 2014

En flexibel ICA kassörska


Mycket skall man vara med om på sina konsultuppdrag för Femtiofem plus.

Under dagens inköpsupppdrag hände följande:
Ica har kampanj på vispgrädde och konsulten hade i uppdrag att införskaffa en sådan till uppdragsgivaren.
För säkerhets skull frågade konsulten en ICA anställd på mejeriavdelningen vilken grädde som gällde.
Damen pekade på ICA grädden som jag då valde.
Väl i kassan blev jag upplyst om att det var inte den grädden som dom skänkte bort. Det skulle vara den från Skånemejerier. Trots min hänvisning till Damen i mejeriet och förslag att skänka mig den grädden som hade anvisats, gick det inte att ändra på kassörskans besked. Däremot kunde jag gå tillbaka och byta till Skånemejerier som enl. henne var den rätta grädden.

Kön blev längre och längre bakom konsulten.

Åter i mejeriet frågade jag en gång till för säkerhets skull.  En annan anställd där bekräftade att det var Skånemejeriers grädde som gällde.

Raskt åter till kassan , nu med en ännu längre kö. Grädden registrerades och lugnet var återställlt.

Vid efterkontroll av kvittot upptäcker dock konsulten att den står ICA grädde. Slutsatsen måste då vara att det egentligen skulle vara den första grädden som gällde. Eller hur?

Denna kassörska var lika flexibel som en lyktstolpe i full storm. Hon kunde bara låta det hela passera från början och allt hade varit frid och fröjd både i konsultens  sinne och i kassakön.

Det viktiga är ju, trots allt, att uppdragsgivaren fick sin gratisgrädde.

Go´middag


PS. Ett dygn senare fick jag av, vanligtvis välunderrättade källor, veta att erbjudandet inte gällde vispgrädde. Som det kan bli. DS



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar