tisdag 19 december 2023

Div tankar

 Som nämnt i ett tidigare inlägg, beordrades jag av njurdoktorn att dricka 2 l vatten varje dag. Lydig som jag är, har jag gjort det. Här har jag en undran. Det känns som man pinkar stup i kvarten 3-4 liter/dag. Var kommer all denna vätskan ifrån? Tacksam för svar.

Idag har vi ytterligare en dag med skånevinter, d.v.s. plusgrader, regn och rusk. Jag som hade tänkt föreslå en långpromenad med några kompisar, men det vår vänta.

4 dagar till julafton och förberedelserna på Fridas gata är inne i slutskedet och idag är även köttbullarna klara. Nu börjar vi bli redo att ta emot stora familjen på 12 pers. på julafton.

Nu blir det inte mer för idag eftersom undertecknad skall gå igång med att skicka ut elektriska julkort till familj och vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar