onsdag 13 december 2023

 Antar att det inte är bara jag som aviseras i mailen varje dag upp till 10 ggr att "mitt" paket är på gång. Snart vågar man ju knappt handla på nätet med risk för bedrägeri! Anda exempel är att virusskydden( som jag inte har) har gått ut och min mobil är infekterad och i fara. Varningar att det har inkommit klagomål om mitt outlook - alltid vid 42 tillfällen. Utrymmet i molnet för foton har varit "fullt" hur länge som helst, men mina foton lägger sig där ändå snyggt och prydligt hela tiden.

Vi lever i en farlig värld. Det är inte bara krig på marken utan även i cybervärlden.



Jag kan känna en viss oro betr. AI. Den kriminella världen kommer garanterat att utnyttja denna teknik som självklart har många fördelar och får anses som en revolution i den digitala världen. OM DEN ANVÄNDS PÅ RÄTT SÄTT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar