lördag 9 december 2023

Begagnade bilar och skor

 

Det är ju så att AB Sverige behöver ett tillskott i statskassan. Jag har hittat en bra lösning!

 I dagens Svd kunde man läsa att på -70 talet skickades ett antal volvobilar till Nordkorea. De rullar säkert där nere fortfarande. Dock ej för presidenten som säkert inte nöjer sig med något annat märke än Rolls Royce, Bentley, Mercedes o.s.v. i premiumklassen.

Grejen är att nämnda volvobilar är inte betalda. I dagens penningvärde uppgår skulden till 3,2 miljarder!

Skjuta upp raketer kan de, men betala räkningar kan dom inte. Jag tycker att vi skall skicka räkningen till inkasso med omedelbar verkan. Om president Kim Jong-un kan sitta och äta rysk kaviar på sitt tåg upp till Ryssland när han hälsar på Putin, har han råd att betala bilarna!

Detta får räknas som dagens politiska inlägg.

För  övrigt pågår storsanering av skåp och skrymslen i bostaden. Parallellt med saneringen pågår dessutom förberedelse av pepparkaksdeg i köket. Fruns simultanförmåga är lysande och det skall hon ha all heder av. 

Vi män klarar bara av en sak i taget. Det får anses vara bra nog. De han gör blir ju bra.


Dessa  skorna försökte jag skänka bort i dag, men fick inte napp. Mina närmaste vänner har större fötter. De är använda en gång och i storlek 42 2/3. De passade inte riktigt min fot. Slå mig en signal om detta kan vara av intresse 0707998896. Fritt levererat Fridas gata 115, 256 54 Ramlösa. OBS! Jag svarar inte på okända nummer. Tala in ett meddelande så ringer jag upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar