måndag 19 november 2012

SAS




Jaha, nu flyger den gamla Damen igen ett tag. Vi får väl se hur länge det varar. Dom lyckades ju förhandla till sig betydligt lägre personalkostnader. Nu har dom bara  dubbelt så höga som Norwegian och 4 ggr så höga som Ryan Air.

En sak undrar jag över. Finns det skatt på flygplan precis som på bilar? Om så är fallet undrar jag om dom har tänkt på att om dom köper nya plan, måste dom börja betala skatt på dom. Efter 30 år är det ju skattefritt. Åtminstone för bilar... Det kan ju bli mycket pengar. Mitt råd är att behålla dom gamla häckarna ni flyger runt i. Dom påminner en om den gamla goda tiden och kanske därför inger en slags trygghetskänsla. Man känner sig hemma liksom.

En tanke är att dom skulle behöva en radar som ser runt hörnet också. En gammal Dam behöver alla tillgängliga hjälpmedel som finns tillhands för att kunna orientera sig och titta in i framtiden. Undrar om dom har tänkt på rullatorer till piloterna nu när pensionsåldern har höjts?

Jag tror också att vi måste bilda ett nytt land för bolaget för kunna bilda ett nytt styre från ett håll i stället för tre som nu. Sasandia kanske?

Jag önskar den gamla Damen lycka till i kampen mot dom unga och ivriga konkurrenterna där uppe ovan molnen. Det var en gång en norrman,svensk och en dansk och kanske en bellman som dom sa´på nyheterna.

Varför säger man en Bellman numera förresten? Förr sa man Bellman rätt och slätt, för det hette han ju.
Sug på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar