söndag 18 november 2012

Emporia

 Man har inte sparat på djärva idéer när det gäller arkitekturen.







 Längs med hissväggen rinner det vatten!




 Bilden på Hollister hittades på Google



Igår blev det av. Färden gick till Malmö och Emporia. Vi hade ju ett löfte till barnbarnet att uppfylla.

Emporia är en imponerande byggnad i 3 plan. Dock inte med riktigt lika många butiker som på Väla.
Däremot har butikskedjan Hollister,  med surfinspirerat mode, öppnat sin andra butik i Sverige där. Den andra finns i Huvudstaden.

En riktigt häftig butik med udda inredningsdetaljer, skum belysning, massor av kläder exponerade i små rum och med kul bildspel här och där. Bakgrundsmusiken höll hög volym och jag kan tänka mig att personalen behöver vila öronen ordentligt efter ett dagspass. Tyvärr glömde bloggaren att ta några bra bilder där.

Barnbarnet hittade sina kläder och var helnöjd med besöket på Hollister. Mode för oss något äldre medborgare får man nog hitta i någon annan butik.

Efter 3 timmar hade vi fått nog, köpte en present till det minsta barnbarnet och åkte hem glada och nöjda.

VÅRA ORD.
Den försiktige ser opp när han ser ner var han går. Eller?
Ensamrätt. Är det när man bara äter en rätt från menyn?
Jag blev vred när mitt vred inte funkade. Jag vred kanske åt fel håll?
Jag har fått en repa på bilen. I kväll skall jag repa med grabbarna i bandet.
Du bara dillar, sa köksmästaren till kocken
På bilen har jag en bakplåt. I ugnen också




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar