lördag 3 november 2012

Ordboken och en födelsegris.

Nu är jag där igen. Ett antal ord har dykt upp sedan sist.

Vad kan en titetta vara? Jo, ett rede för en tita.

Det var en gång som skulle grusas. Jag har gjort det en gång.

Nu på äldre da´r har jag lärt mig att stava. Det är bra för konditionen, men man skall stava rätt.

Ett förband anföll byn och jag fick lägga förband på folk.

Visst är det rätt. Särskilt efterrätt. Domstolen har alltid rätt, eller? Undrar om man kan få dagens rätt även där?

Nu måste jag plugga inför tentan. Sedan skall jag plugga igen alla hålen i väggen. Var den dålig?

Ingen får ro i galären. Det är bara jag som får ro i soffan.

Man ligger gärna dikt med sin käresta. Somliga nöjer sig med en dikt i boken.


Är dom inte nakna så är dom bara. Bara det kan ju vara förvirrande.

I fjärran siktas skeppet medan jag står där och siktar med geväret. Frun står i köket och siktar mjölet.

Det är mycket med våra ord.


Storasyster fyllde år idag! Vi var där i morse och våldgästade med frallor, blommor och liten present.

GRATTIS PÅ DIG SYRRAN!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar