söndag 25 november 2012

Datorer

Datorer är ett speciellt släkte. Ibland funkar det inte hur man än gör.

Under lång tid har jag säkerhetskopierat till ett USB minne och det går ju ganska bra, men idag tänkte jag anväda mig av ASUS webstorage. Det är en gratistjänst som ASUS (och säkert många andra tillverkare) erbjuder innehavarna av deras märke.

I morse gick jag igång full av entusiasm och laddade ner den ena funktionen efter den andra, skapade lösenord och läste diverse instruktioner innantill. Efter denna lite avancerade proceduren startade jag upp en annan dator, som just för tillfället befinner sig i huset för att på den hitta alla mina dokument och bilder någonstans där uppe i molnet.

Inte f-n hittade jag något! Det enda som hittades var det som fanns i den datorn plus det som fanns på skrivbordet på denna. Därefter flyttade jag över mina dokument och bilder via en genväg på skrivbordet, men inte heller det hjälpte. Här gav jag upp.

Ack ja, det får bli USB minnet även i fortsättningen eller är det någon kär läsare som kan förklara hur det fungerar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar