torsdag 5 mars 2020

Dagen efter med tvillingarna och vem blir utmanaren i USA

 Det var några andra som bestämde vad barnet skulle ha på sig
 En ny medarbetare till Femtiofem plus
 Passande storlek för en ung Dam

 Medarbetaren bakifrån
En snygg mannekäng

Vid det här laget har traumat efter mobildramat  lagt sig och farfar tillbringade en eftermiddag med två pigga tvillingar (se bilder) och hade mycket kul med bus.

Nu befinner undertecknad sig i ett stadium där han har blivit riktigt seriös. Tro det om du vill!

I USA kämpas det hos demokraterna om vem som skall bli den som utmanar Trump. Primärval efter primärval genomförs och nu återstår endast två kandidater, nämligen Bernie Sander och Joe Biden.
Min magkänsla säger mig att Joe kommer att väljas. Jag tror nämligen att Bernie ligger lite för långt till vänster för att fånga upp den vanlige amerikanen. Om jag känner den amerikanska folksjälen rätt,
inkräktar hans politik för mycket på deras "frihet".

Jag har skrivit om det förr, men det tål att upprepas. Kan två gamla gubbar på 78 år locka till sig de unga väljarna?

I slutändan tror jag dessvärre att Trump får sitta kvar. Vi får väl se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar