lördag 13 oktober 2012

Höstens oväder



Det var jobbigt att köra till Kristianstad idag. Jag var där för logens räkning. De spöregnade precis hela tiden och vägarna är ganska spåriga under långa sträckor och risken för vattenplaning var stor. Vi skulle träna inför ett rollspel på måndag då det är gradgivning. Jag är ersättare i en roll och följdaktigen inte så van. Det blev inte bättre av att jag lyckades få med mig fel manus till träningen. Det fixar sig till måndag för det är inte så många ord jag skall säga.

Jag tänkte på stackars barnbarnet (med föräldrar och lillasyster) som spelade fotboll i Höllviken hela dagen.
Det krävs många ombyten i ett oväder som detta. Nu visade det sig att jag inte behövde oroa mig. Det var var bara ide norra delarna av Skåne som det spöregnade.

Just nu spelar barnbarnet åttondelsfinal och kommer att dyka upp här på Fridas gata lite senare för övernattning tillsammans med lillasyster medan föräldrarna är på 40 års kalas. Här blir det full fart om en stund.

Från det ena till det andra, när jag försiktigt körde till Kristianstad i morse hörde jag på nyheterna att vilt som är skjutet med blyhagel kan innehålla rester av bly i köttet. Konstigt... Ibland undrar man hur dom tänker i nyhetsförmedlingen.

För övrigt har jag inte fått svar från Microsoft än, men det är tydligen inget ovanligt. Jag talade med en vän idag som upplyste mig om att han hade skrivit till dom för ett par år sedan och hade fortfarande inte fått svar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar