torsdag 25 oktober 2012

Full fart i köket

Husets Dam har tillbringat både gårdagen och dagen i köket. Bjudning med middag  sker i kväll.
8 glada Damer, råttorna eller the rat pack som man säger på engelska. Det ursprungliga ratpacket bestod dock av män: Nämligen Sammy Davis jr, Dean Martin, FrankSinatra och en till som jag inte kommer ihåg namnet på.

Råttorna har bara namnet gemensamt med ursprunget. De åtta Damerna är gamla arbetskamrater som gillar varandra och har mycket att prata om. Jag tänkte ett tag att sätta igång Spotify till dom, men jag tror inte att det finns något behov för något sådant.

Undertecknad kommer inte att vara hemma. Deras policy är: Inga män närvarande! Det stör mig inte på något sätt. Man får säkert problem med att göra sig hörd. Damerna har mycket att prata om och det finns helt enkelt inte plats för några gubbs. Jag skall  tillbringa kvällen tillsammans med mina vänner och bröder i matlagningsgänget Brother 2 Brother.

Det är mycket matlagning i denna familjen minsann. Nästa vecka hämtar vi den delikata Gåsen hos vår fina leverantör. Bättre gäss än deras finns inte.

Efter tillställningen kommer jag att publicera receptet på maten med kommentarer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar