fredag 14 september 2012

Microsoft dag 5 och lite till

På västfronten intet nytt. Har bara fått meddelande om att tråden är bruten...
För en stund sedan skickade jag iväg en kommentar om att dom skickar bara iväg en massa kryptisk sörja.  Jag hoppas det kommer fram trots att den s:k tråden är bruten.

Ibland känner jag mig som gubben som inte har något annat att göra än att skicka in en massa dåliga insändare i tidningen, men jag lovar er att denna historien har bra börjat.

Hjälp mig gärna med kommentarer här eller på FB. En vacker dag kanske farbror Microsoft står till svars i något TV program.

Det slog mig plötsligt att det är inte helt otroligt att dom blir ännu mer otillgängliga nu när muslimerna mer eller mindre har förklarat krig mot USA efter Mohammed filmen.

Visst var det korkat och dumt att göra en sådan film, men samtidigt tycker jag att muslimerna kan tagga ner.
Saken blir inte bättre av att dom börjar slå ihjäl folk och anfalla ambassader etc.

Religionerna har ställt till mycket genom tiderna och det verkar aldrig ta slut.

På tal om allt och inget, så håller ju regeringen på med en postkodlotteri variant. Dom reser land och rike runt och delar ut pengar hej vilt till allt möjligt som kan tänkas främja samhällsutvecklingen. Själv kan jag tänka mig en ny bil, renovera köket och lite till. Kanske en tjänsteresa jorden runt eller något. Undrar om man kan ta del av deras kaka för sådana ändamål. Det främjar ju samhället och framför allt individens välbefinnande och utveckling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar