torsdag 13 september 2012

Microsoft dag 4 forts

Historian nedan, fick jag av en vän på Face-book. Man är helt klart inte ensam

"Hej Per! Någon har hackat sig in på min hotmailsida och jag kommer sedan fyra veckor inte in där. Jag har c:a gånger talat med Microsoft support eftersom det inte är möjligt att ha telefonkontakt med hotmailsupporten. Det är lättare att få tag i SÄPO än att komma i kontakt med hotmails supportavdelning. Jag har ungefär tio gånger också fyllt i deras formulär angående alla personliga uppgifter - bl.a. till vilka mina senaste 4 mejl var skickade samt vad ämnet var. Trots att detta bara var av personlig art som endast jag kunde känna till fick jag svar samtliga gånger: "Vi behöver ytterligare information". Om vad - man famlar i mörker... Vill dom veta hur lång jag är eller hur mycket jag väger....??? Igår brast mitt tålamod - jag ringde Microsoft supportavdelning igen och krävde att jag inom 24 timmar skulle ha svar vad dom krävde för ytterligare information - samt att jag också inom 24 skulle ha tillgång till min hotmail annars skulle jag vidta andra åtgärder. Igårkväll - kl. 22:27 - fick jag ett mejl att jag skulle komma åt min hotmail efter att jag aktiverat ett nytt lösenord. Efter detta var gjort så kom jag äntligen in i mejlen - 277 olästa mejl att bearbeta - så dina tre dagar känns som en mild västanvind - var tacksam om du har en lösning på DITT problem i början av oktober......."

För en stund sedan gick jag in på Microsoft.se och efter ett omfattande klickande kom jag slutligen till något som dom kallar support.

Man efterfrågade en produktkod till mitt Windows 7 och det har jag inte. Datorn levererades med 7:an installerad. Dessutom har säljaren (PC Doctorn) gått i konkurs. Ett klick vidare upplyste man om det kostade 665kr plus moms för support.

Nästa dator får nog bli en MAC...

1 kommentar:

  1. Köp en Mac! Problemfritt ångar mig att jag inte gjorde det lång lång tidigare. Thom

    SvaraRadera