Helsingborg 2012-09-25
Till
Microsoft AB
Attn.: Marknadsdirektören
Box
27
164 93 KISTA
164 93 KISTA
Betr.: Tillgänglighet
Hej!
Jag skriver detta brevet till er med anledning av ert bolags
otillgänglighet.
Bakgrund:
Min Sambo och jag har en delad hårddisk och använder Windows
7. Vår e-post hanterar vi med Windows Live Mail ( vi har båda var sitt hotmail
e-post konto samt att jag har numera ett extra konto för kommunikation med er)
På min del fungerar allt som det skall. Det gör det däremot
inte på min Sambos. I hennes Windows Live mail har sidan med kontakter
försvunnit. När man vill ta fram den, kommer det bara upp en tom sida som man
inte kan arbeta i.
Jag har försökt med olika fora på nätet, men utan att finna
något svar på problemet. Därför beslöt jag att ringa upp er support.
Detta gjorde jag för c:a 14 dagar
sedan och fick snabbt ett mycket artigt svar att ni inte har någon
telefonsupport på ”Live” programmen. Jag fick adressen till supporten www.answers.microsoft.com. Det är
nu som eländet börjar.
Jag ombeds att logga in och då
visade det sig att min hot- mail adress inte kunde användas. Samma sak med min
G-mail. En helt ny hot- mail adress skulle till. Varför, undrar jag?
Hur som helst, nu kunde jag till
slut ställa min fråga vilket jag gjorde och beskrev då mitt problem enl. ovan.
I detta skede tycker man att det bör vara möjligt att skicka iväg frågan, men
icke. Först ville ni ha svar på bl. a mina intressen o.s.v. Jag chansade på att
hoppa över den delen eftersom jag anser det totalt irrelevant och det
fungerade. Utöver detta upplystes jag om att endast använda mig av I.E. samt
Microsoft Essentials säkerhetsprogram. Jag råkar ha båda programmen nerladdade,
men man
FORTS…
FORTS. Microsoft
undrar… Nu kom frågan äntligen iväg och frustrationen
ökar för varje dag som går, se fortsättningen nedan.
Dag 2. Inget svar.
Dag 2 EM. Gått in via I.E. –loggat
in på den nya mailadressen och ställt frågan en gång till.
Ny syns mina frågor både från idag
och från i går.
Dag 3 EM. Fick en fråga från er:
a/ vilket program gällde det och b/ vilken sida.
Nu börjar jag tvivla på
läskunnigheten bland era medarbetare.
Dag 4. Skickat svar en gång till
för säkerhets skull. Denna gången behövde jag inte tyda någon förvrängd text.
Dag 4 EM. Fortfarande inget svar.
Skickat frågan ytterligare en gång. Fick som svar att tråden var bruten. Vilken
tråd???
Dag 5. Jag ger upp mina försök med
att nå er.
Mitt problem är egentligen inte
att Windows Live Mail inte fungerar som det skall för min Sambo. Det finns ju
andra mailprogram att använda. Problemet är er otillgänglighet. Anledningen
till detta uppfattar jag bl. a för att ni har ett säkerhetstänkande som är
ganska omfattande (kanske till överdrift?). Hur som helst får det aldrig bli på
bekostnad av er tillgänglighet i den utsträckningen som jag har upplevt – och
även många med mig.
Jag har redogjort för problemet på
FB och bland mina vänner där kan konstateras att jag är långt ifrån ensam om
denna uppfattningen.
Vad tänker ni göra för att
förbättra er tillgänglighet innan det är för sent?
Med vänlig hälsning från en som
inte har lyckats få kontakt.
Per Berg
Fridas gata 115
25654 Ramlösa
Mob 0707-998896
Hem 042 291132
E-post:
Obs! Två hotmailadresser.
Alla ni, kära läsare, kommer att hållas underrättade om resultatet
Kul men lär inte ge resultat! Mög! Kör Ubuntu och evolution mail eller gmail och lev nu och sikta framåt!
SvaraRaderaSå kommer de nog om några år och erbjuder att bli kund!
Tycker Rolf.castor@gmail.com