fredag 11 november 2011

11 november 2011!









Såhär ser det ut i lilla trädgården just nu. Växterna vet inte riktigt vilken årstid det är.

Det är svårt att tro att vi befinner oss mitt i gåsatiderna. För egen del, som sagt, har tre middagar avverkats sedan i lördags. Det är faktiskt lite för mycket. Livremmen har vidgats med ett hack. Idag tänkte jag att jag skulle späka mig, men det blev inte riktigt så. Till lunch serverades goda köttbullar. Visserligen utan gräddsås utan med spaghetti i stället. Jag tog inte så stor portion så det blev lite bantning. Det sprack redan i till eftermiddagsfikan då det av undertecknad hade inhandlats goda vanilj hjärtan. På kvällen blev det inte mycket bättre. Efter några mackor till kvällsmat, blev det fika med styrelsen i föreningen och en god butterkaka från Gunnars konditori på Planteringsvägen.

Visserligen blev det en promenad i Brunnsparken med hundarna som vi passar ibland, men troligtvis är det mer som har tagits in än vad som förbrukats.

Det får bli mer motion i morgon. Fredagens middag med alla barn och barnbarn måste ju få plats utan att lagerutrymmet behöver expanderas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar