måndag 21 december 2020

Skarpt läge har blivit skarpare

 


För en timme sedan fick jag et besked från min Covid-19 inlagde vän.
Igår fick han beskedet att Helsingborgs lasarett var fullbelagt och ingen plats fanns för honom. Däremot fanns det en plats över i Kristianstad om han ville ha den. Svaret blev självklart JA och ambulanstransporten med två trevliga sjuksköterskor genomfördes.

Nu gäller det verkligen att inte själv bli drabbad. Det finns ju inga lediga platser någonstans tydligen.

Hans har en stark vilja och har s.a.s. bestämt sig för att överleva. Han är ju vid god fysisk kondition och får bästa tänkbara vård i Kristianstad. Skillnaden är som natt och dag mellan Helsingborg och K-stad enl. patienten.

NU TILL NÅGOT HELT ANNAT.

Lite blandad kompott

Enl. uppgifter i Grönköpings Veckoblad har man bestämt sig för att trots allt genomföra mellandagsrean, men till ordinarie priser.. Klokt beslut, tycker jag.

För en gångs skull är jag överens med vänsterpartiet! Engelsmännen är portade från Sverige, men det är OK för danskarna att komna hit. Det är inte riktigt klokt!

Jag vill passa på att påminna att det är i dag det vänder mot ljusare tider! Redan i morgon är dagen några sekunder längre. Man blir så glad!

Åsså kommer det lite ordundran:
Farstukvist, morgonkvist, kvällskvist, vid femsnåret.. Var kommer alla kvistar och snår ifrån i vårt språk? Det enda jag har hört är att t.ex kvällskvisten är den kvist den lilla fågeln sitter på och tar sin nattsömn

Denna fågel sågs idag under promenaden. Undrar vad det är för sort



En liten påminnelse om sommaren 2020. Coronaanpassad fika i solens värme och sken




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar