fredag 25 december 2020

Mitt i julfirandet

 

På juldagspromenad Hittarp- Domstern

Julklapp från en talangfull Elise. " I blåbärsskogen i Småland"

En läcker julbordsbuffe

Två små rara gäster vid julbuffén i  det fria

Granvakten



Jultomten kom i alla fall till Laröd. Renarna var utbytta mot traktor.

Julbord för två på Fridas Gata

Visst blev det en annorlunda jul, men egentligen, trots alla restriktioner, ok. Vi fick träffa alla barn- och barnbarn vid olika tillfällen utomhus. Alla fick julklappar. Även Frun och jag "bytte" julklappar med varandra.

På Fridas gata bjöds det på lutfisk för två. på julafton. Det kändes lite mer angenämt än lillejulafton då det spelades bingo i 4,5 timmar. Jag tror att jag avstår från detta nästa år och ägnar mig helt åt familjen och julbordet i stället.

Idag vankas det gravad och rökt lax med dillstuvad potatis. Därefter blir det nog en lite enklare meny fram till nyårsafton. Och vet ni vad? Solen tittade fram idag!

Jag kan också meddela att under tiden detta har skrivits, lyssnade undertecknad på en dokumentär i fyra delar som handlar om familjen Broströms uppgång och fall. En hel del handlade om Svenska Amerika Linien också. Jag var ju ombord på både Gripsholm och Nya Kungsholm sent -60 tal. Serien ligger i sin helhet på SR play - Dokumentärer.
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar