torsdag 28 maj 2020

Den digitala världen


Nu är det snart dags. Fruns gamla mobil skall bytas ut mot en ny. Den kommer i morgon med posten ( om det nu fungerar på Post Nord) och det ligger på undertecknads ansvar att få över all data från den gamla till den nya.

Jag har gjort det förr med mina egna mobiler, men lik förbannat är jag lite osäker. Naturligtvis har jag glömt exakt hur man gör, men förhoppningsvis kommer det att ordna sig när man väl sitter där med apparaterna.
I-cloud, I-tunes, olika lösenord, sim-kort är bara förnamnet på "operationen".

Som väl är, finns det support att få från både 3-butiken och barnen. Alla barnen har I-phone och kan säkert allt det tekniska på sina fem fingrar.
Så varför oroar jag mig egentligen?

I går sköt de upp raketen, finansierad av Elon Musk, till månen . Nej jag menar inte sköt upp - de sköt upp. Ja, det är ibnte lätt med språketg. Vad gjorde de då?. Rasketen står kvar på jorden...

I dag skiner solen. Må väl där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar