måndag 5 mars 2018

Världen är liten



Vi kan lugnt påstå att Världen är ganska liten.
Det började med att kär dotter i lördags befann sig i saluhallen i Malmö för att äta en god bit mat med sin 50 åring. På platsen vid sidan om dem, satt en äldre herre som visade sig vara mycket trevlig och pratsam. Det visade sig att han hade seglat på Amerika Liniens Gripsholm något år efter att jag gjorde detsamma. Jag talade med honom i telefon och många kul minnen dök upp. Han var ute något år efter mig, men det fanns många gemensamma minnen och bekantskaper. Lars Larsson, som han heter, tyckte att denna perioden var den absolut bästa i hans liv. Visst hade man kul mitt i allt det hårda jobbet som det stundtals var.
Inte nog med detta! Hans lillebror heter Anders Larsson ( själv heter han Lars Larsson) och bor i Helsingborg. Anders och undertecknad är logebröder i Odd Fellow.

Det slutar inte här!
I samma veva hittade jag två inlägg på Facebook från två gamla vänner från både Gripsholm och Kungsholm.Båda jobbade i The Beauty Parlor som manikyrister eller något. Vi var på många trevliga fester ihop och hade precis så skitkul som ungdomar i 20 års åldern kan ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar