söndag 22 maj 2011

Små funderingar kring kollektivtrafiken



 JO-JO kortet
Min avsikt var från början att kräka lite om s:k säkra betalningar på internet. Hur f-n fungerar det?
Efter ett dygns funderande (=normal tänketakt för en äldre herre när det gäller komplicerade problem att lösa)
gick det upp en liten talgdank. Jag kollade helt enkelt min banks hemsida i ärendet och mycket riktigt, fanns det en förklaring om tillvägagångssättet. Följden blev således att undertecknads jo-jo kort blev laddat på nätet med ytterligare 300kr utan problem och med hög säkerhet.
Jag har alltid sagt att man skall vara stolt över sina handlingar!

Nu när jag ändå är inne på Skånetrafiken vill jag härmed ge dom en stor ros för den personliga kundservice som undertecknad nyligen har fått åtnjuta. Deras nya giv är att man kan få en personlig kundservicekontakt som man kan vända sig till med alla typer av frågor. Förutsättningen är förstås att man har en personlig vän på Skånetrafiken. Om du inte har någon än, se till att skaffa någon snarast. Jag hade en biljetteknisk fråga och kontaktade naturligtvis min gode vän och kontakt för råd. Han sitter oftast inte bakom ratten i bussen utan vid sidan om, vad nu det kan betyda. Trots tidig afton, låg min kontakt och sov, men det hindrade honom inte från att ge mig ett raskt, artigt och korrekt svar på min fråga. Dagen efter, satt vi på tåget till Gunnesbo med en duo familj löst direkt på bussen på Humlegården. Alla vet väl var Gunnesbo ligger?
Härmed vill jag framföra ett hjärtligt tack till min personlige assistent för en fin insats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar