lördag 28 maj 2011

Pensionärernas afton på Scandic

En bild med några år på nacken från matsalen

Huka er gubbar och käringar! I kväll smäller det till på Scandic. Senioreliten är inkallad för tjänst i matsalen.
Denna består i kväll av undertecknad (66) och unge Herr Hantell (67). Dom kommer att luta sina gamla axlar mot en ung dam vid namn Janni och en något äldre rutinerad herre vid namn Mustapha. Janni kommer, med fast,  erfaren och vänlig hand, att leda oss genom kvällens övningar. Om hon väljer att sätta mig som ett stillastående rundningsmärke mitt i matsalen så gör jag det . Det vet jag att jag klarar av och dessutom med ett leende på läpparna.
En sak har di gamle gemensamt: Dom är bra på att ta hand om gäster
och göra dom glada även om dom kanske får vänta på mat eller något annat lite länge ibland. Självklart är vi beroende av den yngre delen av staben som räddar situationen för oss. Om vi dessutom har en glad kock i köket, underlättar det verksamheten betydligt.

Såhär blev det:

Trots väldigt många boende gäster, var det inte många som valde att äta middag hos oss. De flesta drog ner till sta´n och många var på ett event på Parapeten. Det var visst något med Livräddarna. KL 22.00 valde därför Per att avvika och åka hem helt p g a att det var för lite att göra.

Kvällens sista timma tillbringades framför TV:n. Barcelona vann med 3-1 mot Manchester United i Champions Legue finalen. En rättvis seger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar