måndag 7 januari 2019

Gott om nyheter

Bildresultat för tilde de paula

Någon brist på nyhetsförmedling finns det inte numera.
Undertecknad tittade på det nya nyhetsprogrammet i TV-4 med Tilde som proramledare.
Hon gör ett jättefint jobb och programmet är trevligt upplagt med intervjuer. So far so good.

Tyvärr är det så att samma nyheter upprepas hela tiden när man sänder nyhetsklippen. Jag tror att jag hörde om samma grej minst tre gånger under den dryga timmen som jag satt framför TV:n.

Det kan liksom bli för mycket nyheter. Vi skall ju komma ihåg att Tildes program kommer utöver de ordinarie nyhetssändningarna.

På sydnytt kan man ladda ner en app som "visslar" till så fort det händer något i ditt närområde. Oavsett om nyheten i sig intresserar dig
Jag skulle vilja påstå att detta enorma flöde är stressande. På toppen kommer alla sociala medier med sina nyheter om himmel och jord - fake eller sant? Snart hinner folk inte med något annat än att följa flödet från alla håll och kanter.

Härom sistens läste jag en artikel om att dagens skolungdom är mycket mer stressad nu än förr i tiden. Jag är inte förvånad. Det är bara att studera alla människor som vandrar runt med mobilen i hand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar