tisdag 22 januari 2019

Curling

Bildresultat för curlingföräldrar

Ibland blir jag riktigt upprörd!
Häromdagen rapporterades det i vårt lokala blad om en incident från en av stadens skolor.
En elev störde lektionen rejält och trots tillsägelser, fortsatte eleven att störa. När sedan läraren ombad eleven att lämna lokalen, vägrade denne att göra det.

I det läget kände läraren att det var dags att handgripligen fösa ut eleven och gjorde det.
Fadern till eleven anmälde incidenten både till skolledning och polis. Det hör till saken att läraren har rätt att agera på detta viset. Helt klart att grabben skulle ut från lokalen och något annat alternativ än fösning fanns inte. 

Läraren blev friades helt, men skolan betalade ett "bötesbelopp" till en instans som jag inte kommer ihåg namnet på just nu. Hon valde att säga upp sin anställning eftersom hon inte stod ut med situationen.

Vad är det som händer? Vad är det för en sorts pappa som agerar såhär? Det är ju faktiskt föräldrarna som skall uppfostra barnen och inte skolan! Det är helt enkelt skandalöst och fullständigt obegripligt för mig att en förälder kan agera på detta viset. Man undrar ju hur han är funtad.

Visst skall man "curla" sina barn, men på rätt sätt genom att stötta dem på vägen och visa dem tillrätta och visa vad som är rätt och fel, men dumheter skall inte stöttas. Sånt måste beivras och den skyldige får ta konsekvenserna.

Med hopp om att alla andra föräldrar får sig en tankeställare och att sådana här situationer inte behöver upprepas, avslutar jag mitt inlägg här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar