tisdag 9 februari 2016

En släng av influensa?

Igår var det inte mycket med bloggaren.
Frukosten smakade inte, trötthetskänslan var total liksom längtan till ryggläge i soffan.
Två Panodil var tredje timma var det som gällde, även om han inte hade någon feber.
Mattheten var total hela dagen,kvällen och framåt natten.

Idag vaknade han och kände att kriget mot bacillerna var nästan över. Aptiten hade återvänt och det är ju viktigt för en skåning. Nu sitter jag här framför datorn påklädd och fin.

Vad det var för åkomma jag drabbades av, har jag inte en aning om. Kan det vara det just nu härjande influensaviruset som gjorde ett attackförsök, men gav upp p.g.a. för stort motstånd? Det sägs ju att vi äldre inte har samma motståndskraft som de yngre. Jag vet inte.

För övrigt tycker jag att livet känns ganska fint.
Inför fredagsmiddagen gick undertecknad till kylskåpet för att testa en ny Indian Pale Ale, men blev stoppad av min kära. " Du skall inte ha någon öl idag. Det blir annat av!" Då lommade man stillsamt tillbaka till TV-soffan och si, vad stod inte på bordet en stund senare?





Det är såhär det strävsamma paret på Fridas gata tycker att man skall förgylla tillvaron. Denna gången på min käras initiativ.

Njut av livet så länge du har det. Jag är faktiskt ganska övertygad om att om man gör det, blir man äldre i ett friskare tillstånd och mycket längre dessutom.

LEVE LIVET!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar