söndag 9 februari 2014

Temadagar och lite till

Har ni tänkt på att alla årets 365 dagar har ett tema. Nedan nämner jag några.

Den 8 februari var det ägghalvans dag. Är det någon som vet vad det innebär?
I morgon är det "Clean out your computer". Lite mer lättfattat
Den 11 februari är det den Internationella 112 dagen. Skall alla ringa 112 då?
Den 13 februari är det tandborestbytardagen. Här vill jag bara kort meddela att jag är inte villig att byta tandborste med någon.
Den 14 februari är det den internationella vaginadagen (V-day). Information om denna dags innebörd emottages tacksamt. Denna dagen infaller samma dag som Alla hjärtans dag.

Den 20 februari inträffar slarvighetens dag. Det finns ingen hejd på uppfinningsrikedomen

osv osv osv

Häromdagen såg jag förresten ett uttalande av en motorjournalist efter en provkörning av Suzuki Swift
"Den är seg som en tjeckisk barnfilm från 70 talet". Man förstår precis vad han menar.Som ordvrängare tycker jag att det är en mycket bra beskrivning av en slö och tråkig bil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar