måndag 24 december 2012

Nu e´det jul igen



 En ståtlig gran, något sned men vad gör det
 Klapparnas mångfald
 Stora- och lillasyster i spänd förväntan
 Här kommer tomten in från snöovädret
 Han har många klappar med sig
Inte rädd, men jag intar en avvaktande hållning t.v.
 Själv går jag inte fram. Tomten får komma till mig och han verkar ju faktiskt vara ganska snäll.

 Äntligen fick jag min Hello Kitty borste
 En one piece suit kan vara ganska bra när man vill stänga av någon.

 Visst är jag fin i min prinsessklänning
 Äntligen dags för avätning av den läckra taffeln. Ingenting saknades här. Alla var hungriga
 Vacker dukning
Som traditionen bjuder fanns Husfars mumma på bordet även om den fick vara med på bild.

Vi fick en vit jul i år! D.v.s. lillejulafton var det det och det är då vi firar i vår familj eftersom det stora barnbarnet åker till London på julafton och firar med resten av sin familj.

I skrivande stund nu på julafton är snön borta igen och det är 4 plusgrader ute.

Kalle Anka har nyss börjat och kalkonen står grann och präktigt i ugnen. Tillredningsprocessen sker med kärlek, stor ömhet kryddad med stor yrkeskunskap från yngste sonen och Modern. Det dom inte vet om hur en kalkon skall tillredas, är inte värt att veta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar