onsdag 28 september 2011

Lite av varje och små funderingar

Hjälp!
Härom morgonen upptäckte jag att vattnet i dammen nästan var slut. Min första tanke var att en älg eller kanske en oxe hade varit inne i radhusträdgården under natten och släkt törsten. Genast fyllde jag på vatten igen och funderade ett tag på att sitta nattvakt för att bevaka nattens aktiviteter. Nu visade det sig att det, av någon outgrundlig anledning, har uppstått ett litet hål i dammduken och läckaget var ett faktum. Det kan i och för sig bero på att älgen har trampat fel. Å andra sidan finns där belysning...

Det blir en ny dammduk till våren.

GREKLAND.
Tänk om Grekland går i konkurs. Då utses väl en konkursförvaltare som tillfälligt driver landet vidare i avvaktan på någon som köper konkursboet. I mellantiden, emellertid, är det dock högst troligt att en massa banker också har gått i konkurs. Vem skall  då har råd att handla? Italien, Spanien, Portugal, Irland, Storbritannien, USA är otänkbara mot bakgrund av deras ekonomi. Kanske även Frankrike och Tyskland? Sverige finns ju kvar för vår ekonomi är under kontroll. Då kunde Grekland bli ett gratis semesterparadis för oss rika svenskar att åka till och söka sol och värme när den bistra vintern och mörkret är som värst här uppe i den kalla Nord.
Det är bara en tanke. Konkursbon brukar vara billiga...

En annan tanke som slår mig är att tänk om hela världen gick i konkurs! Vem skulle då bli konkursförvaltare?
Alla har ju gått i konkurs. Återstår gör bara Gud, Mohammed och några till beroende på var på vårt runda klot man är bosatt.

Vi får väl se vad som händer.

Åsså var det det här med ord:

Ordet SPÅR kan betyda mycket. T ex siar, räls, stickspår = ärr eller där tåget står och väntar

REV kan finnas i havet eller någon rev mig. Rev-idera är något helt annat

Varför heter det STENRIK? Vad har rik med stenar att göra?

FRUNTIMMER är egentligen också ett knepigt ord. Varför heter det så? Fru kan jag förstå, men
fruntimmer ?

Detta är funderingar som uppstår när man löser korsord.

Tack för idag och nu skall jag gå på logen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar