onsdag 7 september 2011

den 7:e september - en helt vanlig dag och några reflektioner

Först i dag upptäckte jag att fiskarna under min bild följer muspekaren. Dessutom kan man mata dom. Det tar tid att fatta ibland.

Riksbankschefen höjde inte reporäntan i dag och det var ju tippat. Man vet dock inte var man har vår riksbankschef Hr Ingves. För en tid sedan konstaterade han att inget speciellt hade inträffat. Då var Grekland, Italien, Portugal, USA, Spanien redan på bommen och är så även idag. Alla prognoser pekar ju starkt neråt just nu.

Vattenmagasinen är överfulla och håller på att svämma över och tillgången på el förväntas långt överskrida efterfrågan nu i vinter. SAAB, t.ex lär ju inte behöva någon ström. Tveksamt om man skall binda sitt elavtal.

Svamp finns det gott om i de skånska skogarna. Idag blev det ett gäng kantareller till. Stundtals öste regnet ner och vårt resesällskap Kenza (kinesiskt nakenhund) var inte speciellt benägen att ystert skutta runt i de regnvåta mosstuvorna. Annars hade det troligen blivit ännu mer svamp.


Hos tandläkaren i dag klarade jag mig undan med 1200kr. För några år sedan var räkningen betydligt högre är det kanske en del  som kommer ihåg. Jag tror att jag skrev om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar