fredag 24 juni 2011

Bakom fasaden

 Vy över hela trädgården
 Damm med vattenfall
Det vackra uterummet.


På Surbrunnsgatan i Ramlösa ligger det en del hus som egentligen inte ser mycket ut från gatan, men kommer man in bakom ett av dom, öppnar sig ett paradis till trädgård på upp emot 1000kvm. Fastigheten bebos av en kreativ f.d. arkitekt, numera pensionerad stenhuggare som jag har förmånen att vara bekant med.

Bakom deras lilla hus finns också en verkstad/stenhuggeri, gästhus och redskapsbod. På gång är även ett orangeri.

Dammen med vattenfall var imponerande. Där kan undertecknad slänga sig i väggen med sitt lilla "fågelbad".
Man får se det som att vi har olika förutsättningar här i livet.

Trädgården är full med en massa kul små installationer i form av vackert skulpterade små och stora stenar.

Om jag någon gång skulle behöva en trädgårdsarkitekt, vet jag var jag skall vända mig.

GLAD MIDSOMMAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar