onsdag 1 november 2023

Minns i november den ljuva september.....




Jaha, då var vi inne i årets tråkigaste månad. Det har jag säkert skrivit förr, men kan gott göra det igen.

De första fjorton dagarna nu är fyllda med ett antal besök hos vårdapparaten. Lungor och njurar skall noga undersökas med den senaste tekniken och det skall lämnas ett antal blodprover i samband med detta. . Urinprov med provet i ett rör nedkylt med is i en plastpåse har lämnats idag. Här är det noga. Hjärtat är konstaterat helt friskt, men det har jag kanske redan berättat.

Det är min förhoppning att man ha hittat felet efter detta. Medicin/behandling finns för de flesta åkommorna idag. Därför räknar jag med att allt skall vara normalt inom en snar framtid.

Från det ena till det andra.

I föreningens soprum idag mötte jag en granne som konstaterade att detta är områdets mest bevakade rum. Jag tänkte att nu kommer det kritik och klagomål, men nejdå, vi hade ganska kul åt konstaterandet och stampade till pappersförpackningar under glada tillrop. Tyvärr är det ett önsketänkande att ni framtiden inte få se 2liters mjölkförpackningar fulla med innehåll med utgången datum..

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar