onsdag 22 november 2023

Julen är på intåg

 


Tiden för straffarbete har inträffat!
Bokhyllan i vardagsrummet storsaneras
Gardiner tvättas och en del ersättes med julgardin
Koppar- och silverprylar skall putsas
Badrum storsaneras
Frun står för de tyngre bitarna och undertecknad de lite lättare.

Bakperioden inträffar också och just i detta nu bakas det lussekatter för fullt i köket tillsammans med de yngsta barnbarnen. Pepparkaksbaket med barnbarnen inkl. vår kära 13 åring kommer att inträffa i närtid. Någon exakt datum för detta har inte meddelats, men jag vet att Frun har full koll. Mandelmusslebaket ligger också med i planeringen.
Bunkring av maten på julafton har också inletts och en rejäl kalkon ligger på vänt i frysen.

Inköp av julklappar har också börjat
Undertecknad kommer att begränsa sina inköp on line och satsa på inköp i butik i stället. Han får i sin mail dagligen aviseringar av paket som han inte har beställt. Han vill inte riskera att  bli lurad av bedragarna i cybervärlden. Jag överväger seriöst att skifta till g-mail i stället för hotmail. Känner att jag behöver hjälp av någon av sönerna eller dotter. Jag ber att få återkomma i detta ärendet.

Nu måste jag bara avsluta med följande: 
Kommer, ni kära läsare, ihåg musikalen La Cage aux folles?
Nu ryktas det att man skall sätta upp en skånsk version och namnet kommer att bli: "En kaga i folie".
Den måste man bara se.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar