torsdag 23 november 2023

Minns i november....

 




Idag håller vi i hatten. Regnet kommer inte uppifrån utan från sidan med full kraft från Öresund. Så är livet i Helsingborg vid den här årstiden, men helsingborgarna har vant sig.
Jag känner dock en som aldrig vande sig och det ät min storebror. Han lämnade Helsingborg råkalla luft som han inte tålde för ung. 60 år sedan och bosatte sig i Stockholm och har ännu inte återvänt och lär inte göra det framöver heller.

Undertecknad är idag inte klädd för en smokingmiddag. Man har monterat en blodtrycksmätare som mäter hela dygnet en gång varje ½timma på dagen och varje timma på natten under 24 timmar. Doktorn vill ha ett lågt och fint blodtryck på undertecknad. I morse låg det på 110/55 (= perfekt). Apparaturen hänger och dinglar och passar dåligt till smoking eller frack.

Nytt ämne ( vem f-n är intresserad av mitt blodtryck?)
Riksbanken höjde inte räntan idag, vilket känns lättande. Många av oss har nått taket på vad vår ekonomi orkar med. Det var en trevlig julklapp så här lite i förskott.




Svenska Amerika Linien.
Härom kvällen kom en logebroder fram till mig och berättade att han läser min blogg och jag blev lite överraskad eftersom inte direkt umgås. Nu har jag fått inspiration till att följa upp det ämnet i denna bloggen. Där finns säkert mycket som jag aldrig fick med i den förra "serien". Jag kommer att göra en "research" och ber att få återkomma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar