fredag 10 november 2023

Fredag

 



Vad gör man en regnig och blåsig novemberdag? Det är frågan. "Inre" tjänst är inte speciellt lockande. Frun talar om att städa bokhyllorna i vardagsrummet. Det är ett omfattande projekt som denna farbror helst inte vill medverka i. I alla fall inte idag.

Jag siktar hellre in mig på en uppfriskande skogspromenad framåt eftermiddagen när regnet förhoppningsvis har upphört. Jag överväger att medbringa en termos med med vatten. Doktorn har ordinerat minst 2 liter/dag. Det är nyttigt för "flödet"i kroppen. Nackdelen är att man får stiga upp mitt i natten och tömma blåsan, vilket jag normalt inte behöver göra.

Från det ena till de andra, måste jag kommentera den pågående Robinson serien på TV. När man presenterar deltagarna, anger man också deras titel på jobb. En manlig deltagare tituleras "content manager". Man undrar genast, vad han då sysslar med. Direkt översatt blir det innehållschef. Intressant - som det kan bli. Någon skall ju vara chef för innehållet. Vilket innehåll?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar