torsdag 25 februari 2021

Själen är ung, men kroppen?

 


Ungefär såhär ser vår häck ut nertill

Honda Civic 1974


Inte mycket av originalfärgen fanns kvar mitt exemplar som jag ägde tidigt -90 tal.



Operation häckkapning går mot sitt slutskede. Nu är det bara tippen kvar på söndag.

Att fylla sex soppåsar med klipp kräver sin man rent fysiskt. Det tar på rygg och lite här och var.

Röjaren fick ut en stol att sitta på för  att vila ryggen medan klippet klipptes ner i säcken. Efter nästan  5 timmars slit var uppdraget slutfört.

I skrivande stund känns tillvaron mer behaglig. Städningen är klar, strax är det skidor på TV med svenska medaljchanser. Efter lunch är det dags att ge sig ut på vandring med gubbarna. I dag när det Glumslövs backar som gäller och vädret är vackert.

Här ifrån har jag en trevlig historia att berätta. Det är tidigt -90 tal och jags jobbade på Örenäs slott. Björn Skifs var ute på på turné med Badrock och de bodde hos oss och sen afton var det full fart i salongerna med artister och "svans". Lisa Nilsson livnärde sig på shots med allehanda smak. På plats var även  Annifrid Lyngstad. Hennes son var trummis i bandet och hon ville såklart träffa honom.

När det var dags att åka hem,kom Annifrid fram till mig och bad mig ringa en taxi som kunde ta henne hem till sitt sommarboende på Hilleshög. Jag upplyste henne om att det var minst en timmes väntetid på taxi, men jag erbjöd henne skjuts hem om ca 10min då det var dags för mig att åka hem. Hon tackade tacksamt för erbjudandet. Min gamla Honda Civic från -70 talet som såg ut att ha mul- och klövsjuka med all rosten och var f.ö. ganska nedgången och nedsutten och med trasig ljuddämpare och lite till transporterade denna kändis en kort hemresa mitt i natten. Damen var mycket tacksam för denna service. Jag kommer inte ihåg om andrahandsvärdet på vagnen härmed höjdes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar