måndag 22 februari 2021

Nu spritter det till

 

Här bevakas revir i Gåsebäcken/Jordbodalen

Det tar sig duktigt i odlingarna

Och barn, barnbarn och hundar hoppar runt på Kullaberg idag (alla är inte med på bild)

Såhär såg det ut på Söderåsen för en vecka sedan




Dundervadd mot näsblod



Idag står termometern på + 10gr och solen skiner från klar himmel. Det spritter vår överallt!
Idag gick promenaden över Elineberg - Jordbodalen - Gustavslund - Humlegården. 8 sköna kilometer och en massa steg. Benen på den äldre mannen blir starkare och starkare.

 Jag brukar alltid säga att det är vår när markiserna går ut automatiskt. Det gör de nu. Solen är tillräckligt stark för att censorn skall reagera.

Det hämtades också ett Covid-19 test till Frun. Hon får besked om 3 dagar.
Jag vet inte om jag överansträngde mig, men när jag kom hem efter promenaden och hämtning och lämning av testet och behövde snyta mig, blev det ett rejält näsblod i stället. Frun fick snabbt upp blodstillande vadd i kranen och patienten tillbringade en dryg timme på rygg i soffan. Vid uppvaknandet var blödningen över. Som det kan bli ibland...

Det är tryggt att ha sin egen sjuksköterska. Det är bara att hålla tummarna för att hon inte drabbats av Corona.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar