fredag 26 februari 2021

Seniorer i kuperad terräng

 


Hänförande vy från Glumslövs backar med Ålabodarna i bakgrunden.

Tuffa grabbar - Jan, Hans och Putte

Vackra Ven

En gång i tiden skeppades det ut tegel från hamnen här nedanför

Nästan 14gr varmt

Traditionen lever vidare. Denna veckan vandrade vi i kuperad terräng, närmare bestämt Glumslövs backar. Jag lovar att det kändes i kroppen efter denna övning.
Landskapet är betagande med en hänförande utsikt över Öresund. Det gäller att ha rejäla skor i den stundtals leriga terrängen där mitt dåliga balanssinne f.ö. då och då, sattes på prov. Så är det ju såhär års. Hur som helst, jag överlevde och ingen olycka inträffade.

När vi var nästan framme vid Borstahusen bjöd Br Hans  på kaffe och vetelängd. Några Damer med sina barn satt och grillade korv intill och orkade tydligen inte äta upp alla så vi blev erbjudna en bit . Vi avböjde dock efter den maffiga veteflätan. Man blir sockerstinn av sådant. Nämnas bör är att vi löste de flesta världsproblemen under fikarasten. Så brukar det bli.

Eftersom någon skulle hämta en matbeställning kl. 17 på ICA kortade vandringsledaren Hans ner turen något. Annars hade han tänkt sig en tur bortom Ålabodarna innan återvändon till bilarna som f.ö. stod parkerade strax söder om Glumslöv. Om så hade varit fallet, hade vi passerat milen med råge.

Jag, och förmodligen även de andra, sov som en stock på natten. Jag hann inte stänga ögonen förrän jag befann mig i drömmarnas värld .

Nästa veckas vandring kommer att gå till Domstens hamn och då Brr, som inte är fullt föra, att bjudas in på fika där. Det är Arnarna som avses.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar