lördag 20 februari 2021

Man tager vad man haver...

 Idag ligger det på mitt ansvar att fixa middagen. Frun har tagit fram en fläskfilé för fritt val av tillredning.

Efter en hel del funderande kommer det att bli:

Stekt fläskfilé med portvinssås och ugnstekta potatishalvor. Jag tänkte ett tag på att panera rödbetor, men jag tror att man skall ha en färsk rödbeta till det och inte de som man köper i burk. Jag får helt enkelt hitta på ett annat tillbehör. Det lutar mot små lättkokta morötter. Jag såg att det finns gott om morötter i kylen.

Dryck till detta blir Côtes du Rhone på box för 279krm och folköl för de som så önskar

Resten av kvällen kommer nog att präglas av 3:e omgången Melodifestival. Jag tycker mig ha hört att Frun gärna vill se La Pirelli. Själv är jag inte helförtjust i henne. Även om hon är mycket duktig och företagsam, tycker jag ändå hon är lite "too much". Lite väl mycket diva om jag får säga vad jag tycker.

Nyligen var hon med i Stjärnorna på slottet och där bytte hon frisyr och klädsel inför varje tagning. Jag tror att hon hade en egen frissa med sig. Kanske också en påkläderska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar