söndag 10 november 2019

Drömmar

Jag kommer inte håg om jag har tagit upp detta ämne tidigare, men så här är det:

Av säkerhetsskäl sover jag numera alltid med en uppblåsbar madrass vid sidan om min säng.
Anledningen är att det som jag drömmer, utför jag ofta i verkligheten. Härom natten drömde jag att jag var hopp-i-landkalle på en fiskeskuta. Jag befann mig i fören på båten och när vi närmade oss kajen beordrade kaptenen mig att hoppa i land med tampen för att förtöja fartyget. Naturligtvis gjorde jag det och vaknade upp oskadd i bortre ändan av säkerhetsmadrassen.

Att sova i vår dubbelsäng kommer inte på fråga eftersom jag är fysiskt aktiv under sömnen och stör Fruns skönhetssömn. Mitt nattläger är numera på kontoret.

Ovanslaf är inget för mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar