måndag 9 februari 2015

Gaskammaren är fullbokad

Om man besväras av oönskade levande organismer i sin omedelbara närhet, kontaktar man Anticimex. Dom har nämligen en gaskammare som avlivar sagda organismer. För tillfället är kammaren hårt bokad och först på torsdag kan vi räkna med att få hjälp.

Vad handlar nu detta om?

Som konsult har jag fått uppdraget att vara en klient behjälplig med sanering av mal i sin klädesgarderob.

Det går till så att man dag 1 packar ner de drabbade persedlarna i säckar - transporterar dem till Anticimex gaskammare som sedan gasar ihjäl ohyran. 24 timmar senare kan man hämta de då malfria plaggen och återställa dem till sin garderob.

Själv kommer jag  att hålla mig i bakgrunden under själva processen för att undvika att själv hamna i malpåse. En del kanske tycker att det är dags, men jag känner mig inte riktigt mogen för det än.
Rätt eller fel...

Uppdragen är verkligen många och skiftande.

Go´middag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar