onsdag 25 februari 2015

En skruv lös


Nu är det konstaterat! Undertecknad har en skruv lös, eller rättare sagt har haft en, men kanske flera sitter kvar och skramlar.

Hur vet han den bloggaren det då utan att andra har påpekat detta?

Hos min libanesiske frisör idag skramlade det plötsligt till och  det låg en lös skruv på hyllan framför. Som sprungen direkt från undertecknads skalle.

Utan att känna någon smärta av förlusten, halkade det ur mig: " Oj då, jag har en skruv lös"
Dock utan att frisören riktigt förstod vad jag menade. Man kan ju inte begära att någon som inte är född i Sverige skall fatta. Jag hade dock hjärtligt roligt för mig själv.

Nu behöver ingen annan påpeka att jag har en skruv lös. Jag vet ju om det.

I fortsättningen kommer jag alltid att ha en stjärnskruvmejsel tillgänglig. Det är ju en stjärnskruv....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar