torsdag 19 juni 2014

Rapport från gräset





Nä, nu måste jag ju höra av mig.
Det har varit lite mycket på sistone. Alla vill ha det fint och putsat innan midsommar.
Konsultens telefon har gått varm. Det har känts som om han hade jouren. Diverse incidenter har inträffat med de små grästuggande robotorna. Som t.ex: kör vilse av olika orsaker - någon har tryckt på fel knapp - någon har lyft maskinen på ett felaktigt sätt så att den stannar - någon rör inte ett finger för att kolla vad som är fel - kablar ligger inte rätt, tycker man.
Ja , det finns många fler exempel, men jag väljer att stanna här.Sammantaget kan man lätt påstå att det är en lätt stressad tillvaro i robotgräsklipparinstallatörernas värld.

Självfallet har missionen även sina ljusa sidor. Det händer t.ex att man dricker sprit på jobbet. En äldre Dam i min egen ålder fast lite till, tyckte härom sistens att vi skulle ha en liten whisky innan konsulten cyklade hem för kvällen. Ett lovvärt initiativ, tycker jag. Samma Dam har f.ö. namnat frottéhanddukar med både mitt och Kerstins namn.

Som sagt ovan, är det mycket ringande till konsulten. Det är nämligen svårt att få tag på  återförsäljaren som faktiskt har ansvaret för kundservicen och  då ringer man en oskyldig konsult i stället som då känner sitt ansvar att hjälpa till. Vem f-n som skall betala för denna, stundtals heroiska insats, kommer att bli en senare fråga.

Kära läsare, jag kommer säkert att överleva denna perioden i tillvaron. Jag är dessutom övertygad om att efterservicen på robotgräsklippare har gått in i en ny positiv fas som i framtiden kommer att bli normgivande som i slutändan premierar konsulten på ett eller annat vis.

Som av en händelse slutade mobilen att fungera efter kl. 17.00 i dag....

Mvh
jourhavande robot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar