söndag 5 januari 2014

Nätfiske





Att fiska med nät är en trevlig form av avkoppling. Har man tur får man dessutom napp och middagen är räddad. Däremot är nätfiske på nätet mindre angenämt.

Igår råkade mitt hotmail konto ut för nätfiske och blev kapat av någon kriminell individ. Många av mina kontakter fick ett skumt mail från "mig" med diverse länkar att följa. Alla med samma syfte, nämligen att lura sig till information att användas i kriminell verksamhet som spam, med lite tur kanske kontoinformation etc etc.

All heder åt Hotmails (Microsoft) kundservice! Inom ung. 3 timmar hade det gamla kontot inaktiverats och ett nytt med ny identitet hade skapats utan att mailadressen ändrats.

En del av er, kära läsare, kommer kanske ihåg min fight med Miocrosoft förra året i ett annat ärende som jag f.ö. inte har fått svar på än. Det verkar vara så att det beror på vilken typ av problem det gäller som bestämmer graden av service. Bill Gate blir bara rikare och rikare. Nu är han världens rikaste man igen efter
att aktien steg med 40% 2013. Det måste bero på att Micosoft är världens mest framgångsrika nätfiskare. Jag menar, nästan alla människor använder ju deras nätservice..., men den tjänsten är ju inte illegal.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar