måndag 20 januari 2014

IT teknikerns rapport





Sådär ja, nu har bloggaren fixat till ett problem igen.
Det gick inte att ladda upp bilder på bloggen med Firefox. Däremot gick det alldeles förträffligt med Internet Explorer. Vän av ordning undrar självfallet hur det kan bli så.

Efter ett antal försök med diverse åtgärder fixade det sig vars gång jag inte redogör för här. Det är av två själ, nämligen:
1/ Jag kommer inte ihåg alla åtgärderna som är gjorda.
2/ Jag begriper inte smack om vad de olika sakerna har för funktion s.a.s.
Inaktivera add-ons eller tillägg som det heter på svenska, var lösningen. Vaddå?
En version av flash player ställde till det. Där kan man se...

Jag blir lika förvånad varje gång det ordnar till sig. Undrar om de professionella teknikerna har samma upplevelse någon gång, typ "vad f-n gjorde jag nu och hur gick det till?" Jag tror faktiskt det.

Idag var jag på läkarkontroll och doktorn sa att gubben hänger med än med bra värden , frisk lever och d:o njurar.
Kolestorolvärdet var lite högt (det goda) vad nu det betyder. Är det inte farligt då?
Även blodtrycket var ok så nu skall jag sätta i mig en fastlagsbulle till kaffet.




1 kommentar: