måndag 6 januari 2014

Helg och ännu mera helg




Sista helgdagen idag. Det kan vissa år bli lite mycket helg och då blir lite degigt emellanåt.
Vi var inte på smokingbal i går. Det är ju brukligt trettondagsafton. Vi lyxade till det med en varm macka i stället och tog del av Tevens lite magra utbud.
Så skall det låta har överlevt sig själv. Det blev juniorhockey från Malmö i stället.I finalen förlorade vi mot Finland. Synd, grabbarna spelade bra.

I morgon är det som vanligt igen. Det börjar med fönsterputs på Ystadgatan och sedan fortsätter veckan med handla på ICA till tant Saga och därefter flytthjälp på Ringstorp.

Visste ni förresten att undertecknad har, nu på äldre dar, blivit ganska flitig med fysisk träning?

Nästan varje dag kör bloggaren ett egenhändig sammansatt program med både gymnastik och övningar med hantlar.I ett av julklappspaketen fanns det nya och dubbelt så tunga hantlar som tidigare. För en atlet är kanske inte 5 kg så mycket, men för en vanlig dödlig känns det ganska lagom. Mjölksyran gör sig tillkänna efter en stund även i denna viktklassen.

Oftast blir det en snabb promenad på 1 timme under dagen också. Jag tar gärna emot kommentarer att jag är duktig.

4 kommentarer:

  1. Visst är du duktig Per, bara passa dig så att inte musklerna på överarmarna blir för stora.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jan
      Jag visste väl att jag hade en stor vän och beundrare i dig.

      Radera
  2. Du är Duktig - och gör så vitt jag vet, helt rätt i att ha lättare vikter :) Kramar!

    SvaraRadera
  3. Du e´för go´! Hör av dig när du kommer hem så kan jag kanske lyfta och krama dig samtidigt.

    SvaraRadera